Tekst

1. Inmiddels net zo krachtig als hun thermische tegenhangers

Tot voor kort waren uitdagende sectoren – zoals de bouw of zware industrie – nagenoeg uitsluitend voorbehouden voor diesel- of gasheftrucks. De reden hierachter was dat de prestaties van elektrische vorkheftrucks ontoereikend waren, maar dit argument is nu van tafel geveegd door de nieuwe Linde X20 - X35 heftrucks.

Dankzij hun synchrone reluctantiemotoren en permanente magneten zijn deze elektrische heftrucks de krachtigste op de markt en al net zo krachtig als hun thermische tegenhangers. Bovendien zijn ze van een innovatief waterkoelsysteem voorzien dat oververhitting tegengaat en er zo voor zorgt dat de krachtproductie op elk moment optimaal blijft.

Elektrische heftruck Linde X20-X35 buiten bouwsector
Elektrische heftruck Linde X20-X35 buiten oneffen ondergrond
Tekst

2. Beter beschermd tegen stoffige en vochtige omstandigheden

Ook stoffige en vochtige omstandigheden zijn niet langer een reden om elektrische heftrucks links te laten liggen. Alle aandrijfeenheden van de X20 - X35 heftrucks zijn hermetisch afgesloten tegen vocht en daarnaast zorgen de lange wielbasis, de grote banden en de aandrijfas met elastomeer ringlagers er samen voor dat ook stof en zand niet kunnen binnendringen.

Elektrische heftruck Linde X20-X35 met stof recyclage
Elektrische heftruck Linde X20-X35 buiten met betonblok op vorken
Tekst

3. Steeds langer inzetbaar door vooruitgang lithiumiontechnologie

Door hun relatief korte laadtijd en de mogelijkheid tot tussentijds laden, zijn Li-ionaccu’s reeds geruime tijd interessant voor systemen die een lange inzetbaarheid vereisen. Doordat voortdurend op zoek wordt gegaan naar manieren om hun energie-efficiëntie te verhogen, gaan deze batterijen ook almaar langer mee. Bovendien kunnen dankzij de ontwikkelingen op gebied van energie-infrastructuur dure stroompieken beter vermeden worden en wordt het financieel aantrekkelijker om elektrische heftrucks op te laden.

Elektrische heftruck Linde X20-X35 binnen snelheid
Elektrische heftruck Linde X20-X35 opladen lithium-ion