‘We vinden het belangrijk om onze reinigingsmachines eerst te kunnen huren vooraleer tot de aankoop over te gaan.’
Klantcase
Schoonmaakbedrijven
Toen Sanivest NV in 1988 werd opgericht, vatte haar naam de voornaamste activiteiten perfect samen: het verzorgen van sanitair en het uitbaten van vestiaires. Nu, zo’n 30 jaar later, bestaan de activiteiten vooral uit het reinigen van grote terreinen en evenementshallen. U heeft het dus aan hen te danken dat Brussels Expo en Kart Expo er opnieuw net en gereinigd zullen bijliggen bij uw volgend bezoek.
Zeven jaar na een eerste bezoek aan Sanivest in Laken, was de tijd aangebroken om na te gaan hoe hun logistieke noden geëvolueerd zijn en welke invloed dit had op de samenwerking met Motrac Handling & Cleaning.
Tekst
DAG EN NACHT BESCHIKBAAR
Sanivest hecht veel waarde aan service en flexibiliteit, wat zich uit in een hoge klanttevredenheid. Ze bereiken deze onder meer door een betrouwbare partner te zijn voor hun klanten en mee te denken met hun concepten. Daarnaast richten ze zich ook op het aanbieden van een correcte service voor een correcte prijs en zijn ze voortdurend beschikbaar, zodat klanten ook ’s nachts beroep kunnen doen op hun diensten.
Tekst
LOGISTIEKE UITDAGING
In vergelijking met het bezoek uit 2011 staat Sanivest vandaag in voor de reiniging van meer en grotere beurzen zoals het Autosalon, het Vakantiesalon, Meubelbeurs Brussel, Batibouw, Seafood en Labelexpo. Als gevolg hiervan moeten grote oppervlaktes worden gereinigd in korte tijdspannes, zodat de terreinen en Expo-hallen telkens opnieuw volledig gereinigd zijn bij de start van een volgende beurs. Het is zeer belangrijk dat deze reiniging op een consistente en betrouwbare manier gebeurt, om het goede imago van Sanivest en van haar klanten te waarborgen.
Alvorens een reinigingsmachine effectief wordt aangekocht, wenst Sanivest deze steeds eerst op huurbasis uit te testen. Project manager Patrick Bonneel legt uit waarom: ‘Om de verwachtingen van onze klanten blijvend in te lossen, moeten we steeds de juiste machine op de juiste plek kunnen inzetten. We vinden het dan ook belangrijk om deze eerst een periode te kunnen huren, zodat onze gebruikers reeds voor de aankoop kunnen ervaren of aan alle eisen wordt voldaan, en we indien nodig nog enkele aanpassingen kunnen aanvragen.’
‘Het is ook belangrijk dat de reinigingsmachines aan onze vereisten voldoen. Zo moeten ze – gezien het hoge aantal draaiuren – beschikbaar zijn in een dieselaandrijving, en is het van het grootste belang dat ze kunnen worden uitgerust met cilindrische borstels voor een optimaal resultaat.’
Tekst
DE OPLOSSING VAN MOTRAC
In 2011 beschikte Sanivest reeds over een M20 veegschrobmachine en twee S20 opzit-veegmachines, die ook nu nog actief zijn. Aangezien sindsdien meer nadruk kwam te liggen op het kunnen reinigen van grotere oppervlaktes in kortere periodes, werd – na een huurperiode waarin de toestellen uitgebreid konden worden getest – ook overgegaan tot de aankoop van drie nieuwe toestellen.
Concreet gaat het om een derde S20, maar ook een eerste S30 opzit-veegmachine en M30 veegschrobmachine. Deze twee modellen beschikken over een ruimer reinigingspad en zijn daardoor uitstekend geschikt tussen beurzen in, wanneer grote oppervlakten op korte termijn geveegd of gereinigd moeten worden. De kleinere toestellen worden dan weer voornamelijk gebruikt tijdens de beurzen zelf, wanneer de ruimtes eerder beperkt zijn.
De lange samenwerking (sinds 2003) is volgens Patrick te danken aan meerdere criteria: ‘Wat ons vooral aanspreekt bij Motrac, is het globale concept. Uiteraard is de kwaliteit van de toestellen van zeer groot belang, maar daarnaast hechten we ook veel waarde aan de beschikbaarheid van wisselstukken, een naverkoopdienst en vaste contactpersonen die zich telkens verplaatsen in onze situatie en mee op zoek gaan naar de ideale oplossing.’
‘Om onze klanten op elk moment een betrouwbare service te kunnen aanbieden, hebben we bovendien voor een full service contract met vervangtoestel gekozen op al onze machines. Ik herinner me een beursavond waarop een breuk ontstond in het oliereservoir van een van de machines. Het was toen half 11 ’s avonds, maar diezelfde avond nog was een technieker ter plekke om dit euvel te verhelpen. Dat is een belangrijk voordeel van Motrac!’
EN WAT VINDEN DE GEBRUIKERS ERVAN?
De mening van de gebruikers is van groot belang voor Sanivest. Vooraleer er tot de aankoop van een reinigingsmachine wordt overgegaan, wordt hen dan ook steeds gevraagd naar hun ervaringen: ‘Onze gebruikers werken graag met de reinigingsmachines van Tennant; ze vinden ze eenvoudig te bedienen, uiterst betrouwbaar en zeer comfortabel. Ze zijn er zo tevreden over dat ze een duidelijke voorkeur uiten voor de toestellen van Tennant.’